The Land / زمین

کار این مجموعه در فاصله گرفتن از تهران شکل گرفته است٬ در برقراری نسبتی تصویری میان شهر و بیرون از آن

 برای رسیدن به فضایی انتزاعی از نشانه‌های قابل شناسایی محیط دوری شده است. فضاهایی که می توانند در هر جای دیگری هم وجود داشته باشند. کاری که در حوزه فضاهای عمومی شکل می گیرد و وارد حوزه‌های خصوصی نمی شود. در سطح خیابانها و شهرها دیده می شود و مکانهایی ست که همه می توانند آنجا باشند. قابلیت دسترسی عمومی، کار را در بیرونی ترین سطح شهر نگه میدارد، همانطور که عکسها هم در مورد سطح ها هستند. سطحی که بدون ورود به فضایی شخصی قابل دیدن است. در زمینی که به شخصی تعلق ندارد و برای همه کسانی ست که می خواهند از آن عکس بگیرند

  چیدمان عکسها در زمینی شخصی تلاشی ست در جهت ایجاد تجربه‌ای دیداری که انتزاع را در واقعیت دنبال می کند

۱۳۹۵

This series has been taken place in keeping a distance from the city of Tehran. In making a visual connection between the city and outside

To reach an abstract space, it has been avoided by bringing bright addressing signs of the atmosphere. Spaces which may exist anywhere else. the work happens in public spaces and does not enter the private places. it is on the surface of the cities and streets and everybody can be there. public accessibility keeps the work on the outermost surface of the city, as well as the photos, are about surfaces. A surface that can be seen without entering any private place. In a land belonged to no one and is for the ones who want to take a photo of

The installation of photos in a private land is an endeavor to make a visual experience that follows the abstraction in reality

2016

عکس ها با محدودیتی ساختاری که حاصل برنامه دوربین است و توسط نظام صنعتی ساخته میشود٬مواجه هستند٬ مواجهه ای در شبیه ترین نسبت هندسی به دید چشم

تکه هایی از عکس هایی که در این زمین نصب شده اند٬ این بار با الگوی نقشه خود زمین و با مقیاس ۱:۱۰۰ بریده شده اند و محدودیتی نو را تجربه می کنند٬ محدودیتی که مرتبط با گذشته این عکسها است و محدوده ای به شکل پنج ضلعی نامنتظم دارد

در انتخاب تکه ها مرز بین زمین و آسمان در اولویت انتخاب بوده است

۱۳۹۶

Photos face a structural limitation which is the result of the camera`s program and made by the industrial system, an encounter in the most similar geometrical ratio to the eye

Pieces of the photos were installed in this land have been cut by the pattern of the land itself`s map by 1:100 scale and are experiencing a new limitation, a limitation related to the photos past tense which is an area with the form of an irregular pentagon

In choosing the pieces the border between the land and the sky was the priority of the selection

2017